11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Profesyonel tasarımcıların kullanabileceği ve kolaylıkla temin edebileceği uygun malzeme ve ürünler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • Öğrenci basit ve temiz kesme, yapıştırma, geçme ve yüzey işlemlerini rahatlıkla kullanabilmek ve tüm bu becerilerini çeşitli malzemelerden yapılan fiziksel modeller üzerinde kullanabilecektir.
  • Öğrenci 3D model yapım ve rölyef tekniklerini değerlendirme ve sunum aracı olarak kullanabilecektir.
  • Öğrenci olası tasarım çözümlerini oluşturup analiz ettikten sonra tasarım konseptlerini iyileştirebilecektir.
  • Öğrenci malzemelerin estetik ve dokunma duyusuyla hissedilebilen özelliklerinin farkına varabilecektir.
  • • Öğrenci 3 boyutlu tasarımlara eleştirel yaklaşabilmeye ve tasarım fikirlerini muhakeme edebilmeye uygun bir anlayış geliştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin genel tanıtımı-Ders ve atölye güvenlik kuralları açıklanması; derste kullanılacak malzemelerin açıklanması ve tartışılması. Uygulama-1 için gerekli malzemelerin açıklanması. Yok
2 Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-1. Ödev-1 in duyurulması. Uygulama-2 malzemelerin duyurulması. Uygulama 1 için gerekli malzemeler.
3 Atölye kullanımı konusunda eğitim 1. gün. Genel tartışmalar ve Ödev-1 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-2 nin duyurulması Atölye kullanımı eğitim kitapçığı. Ödev-1
4 Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-2. Genel tartışmalar ve Ödev-2 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-3 ün duyurulması. Uygulama-3 malzemelerin duyurulması. Uygulama 2 için gerekli malzemeler. Ödev-2
5 Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-3. Genel tartışmalar ve Ödev-3 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-4 ün duyurulması. Uygulama-4 malzemelerin duyurulması. Uygulama 3 için gerekli malzemeler. Ödev-3
6 Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-4. Genel tartışmalar ve Ödev-4 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-5 in duyurulması. Uygulama-5 malzemelerin duyurulması. Uygulama 4 için gerekli malzemeler. Ödev-4
7 Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-5. Arasınav Projesi gerekliliklerinin ve malzemelerin duyurulması ve tartışılması. Genel tartışmalar ve Ödev-5 üzerine geribildirim oturumu. Uygulama 5 için gerekli malzemeler. Ödev-5
8 Sınıf içi uygulamalar: Arasınav Proje ilerlemesi. Uygulama-6 malzemelerin duyurulması. Arasınav Projesi malzemeleri
9 Arasınav teslimi, geribildirim oturumu ve genel tartışmalar. Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-6. Ödev-6 nın duyurulması. Final Projesi gerekliliklerinin ve malzemelerin duyurulması ve tartışılması. Arasınav Projesi teslimi. Uygulama 6 için gerekli malzemeler.
10 Sınıf içi uygulamalar: Final Projesi Uygulama-1. Genel tartışmalar ve Ödev-6 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-6 nın duyurulması. Final Projesi Uygulama-1 için gerekli malzemeler. Ödev-6
11 Sınıf içi uygulamalar: Final Projesi Uygulama-2. Genel tartışmalar ve Final Projesi üzerine geribildirim oturumu. Final Projesi Uygulama-2 için gerekli malzemeler.
12 Sınıf içi uygulamalar: Final Projesi Uygulama-3. Genel tartışmalar ve Final Projesi üzerine geribildirim oturumu. Final Projesi Uygulama-3 için gerekli malzemeler.
13 Atölye kullanımı konusunda eğitim 2. Gün. Atölye kullanımı eğitim kitapçığı.
14 Genel tartışmalar ve Final Projesi üzerine geribildirim oturumu. Yok
15 Final Projesi Teslimi. Final projesi gereklilikleri.
16 Dönemin gözden geçirilmesi Yok
Ders Kitabı • Model Builder's Notebook: A guide for Industrial Designers Architects, Landscape Architects, and Interior Designer • Interior Design and Visual Presentation, A Guide to Graphics Models and Presentation Techniques. Maureen Mitton.
Önerilen Okumalar/Materyaller • Professional practice of Architectural Detailing • Design Visual Presentation • Industrial Design Illustrated

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
6
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
15
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
33
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
6
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
9
Final Sınavı
    Toplam
111

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak;
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek;
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010