ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin genel tanıtımı-Ders ve atölye güvenlik kuralları açıklanması; derste kullanılacak malzemelerin açıklanması ve tartışılması. Uygulama-1 için gerekli malzemelerin açıklanması. | Yok |
2 | Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-1. Ödev-1 in duyurulması. Uygulama-2 malzemelerin duyurulması. | Uygulama 1 için gerekli malzemeler. |
3 | Atölye kullanımı konusunda eğitim 1. gün. Genel tartışmalar ve Ödev-1 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-2 nin duyurulması | Atölye kullanımı eğitim kitapçığı. Ödev-1 |
4 | Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-2. Genel tartışmalar ve Ödev-2 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-3 ün duyurulması. Uygulama-3 malzemelerin duyurulması. | Uygulama 2 için gerekli malzemeler. Ödev-2 |
5 | Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-3. Genel tartışmalar ve Ödev-3 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-4 ün duyurulması. Uygulama-4 malzemelerin duyurulması. | Uygulama 3 için gerekli malzemeler. Ödev-3 |
6 | Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-4. Genel tartışmalar ve Ödev-4 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-5 in duyurulması. Uygulama-5 malzemelerin duyurulması. | Uygulama 4 için gerekli malzemeler. Ödev-4 |
7 | Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-5. Arasınav Projesi gerekliliklerinin ve malzemelerin duyurulması ve tartışılması. Genel tartışmalar ve Ödev-5 üzerine geribildirim oturumu. | Uygulama 5 için gerekli malzemeler. Ödev-5 |
8 | Sınıf içi uygulamalar: Arasınav Proje ilerlemesi. Uygulama-6 malzemelerin duyurulması. | Arasınav Projesi malzemeleri |
9 | Arasınav teslimi, geribildirim oturumu ve genel tartışmalar. Sınıf içi uygulamalar: Uygulama-6. Ödev-6 nın duyurulması. Final Projesi gerekliliklerinin ve malzemelerin duyurulması ve tartışılması. | Arasınav Projesi teslimi. Uygulama 6 için gerekli malzemeler. |
10 | Sınıf içi uygulamalar: Final Projesi Uygulama-1. Genel tartışmalar ve Ödev-6 üzerine geribildirim oturumu. Ödev-6 nın duyurulması. | Final Projesi Uygulama-1 için gerekli malzemeler. Ödev-6 |
11 | Sınıf içi uygulamalar: Final Projesi Uygulama-2. Genel tartışmalar ve Final Projesi üzerine geribildirim oturumu. | Final Projesi Uygulama-2 için gerekli malzemeler. |
12 | Sınıf içi uygulamalar: Final Projesi Uygulama-3. Genel tartışmalar ve Final Projesi üzerine geribildirim oturumu. | Final Projesi Uygulama-3 için gerekli malzemeler. |
13 | Atölye kullanımı konusunda eğitim 2. Gün. | Atölye kullanımı eğitim kitapçığı. |
14 | Genel tartışmalar ve Final Projesi üzerine geribildirim oturumu. | Yok |
15 | Final Projesi Teslimi. | Final projesi gereklilikleri. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | • Model Builder's Notebook: A guide for Industrial Designers Architects, Landscape Architects, and Interior Designer • Interior Design and Visual Presentation, A Guide to Graphics Models and Presentation Techniques. Maureen Mitton. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Professional practice of Architectural Detailing • Design Visual Presentation • Industrial Design Illustrated |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 33 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 111 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | |||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | |||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest